Розпочалась подача документів ще на кілька посад до рибоохоронного патруля Азовського басейнового управління | Департаментом екології та природних ресурсів Херсонської обласної державної адміністрації оголошено конкурс | Ветерани АТО отримають ліки безкоштовно | Учасникам бойових дій держава гарантує право на безоплатне санаторно-курортне лікування | Служба за контрактом – шлях до розбудови боєздатної армії | МЗС рекомендує громадянам України утриматися від відвідання Російської Федерації | В Херсоне работает анонимная консультация для больных наркоманией |
     
Еще
 
Эксклюзивный комментарий

Блоги
Афиша

Дивись Українське


Дивись Українське
Щонеділі о 20:00














Google+



На "фронті змін" без змін :)
За що люблять 20?


Українські політики страшенно люблять цифру "20". Чому? Та невідомо, просто подобається їм ця гарна цифра. До чого це я?

Нещодавно один з опозиціонерів, один з колишніх кандидатів у президенти з іміджем реформатора, Арсеній Яценюк запропонував скоротити витрати на державний апарат у бюджеті на 20 %, а гроші віддати на корисні справи -економіку, освіту, армію тощо. Але зараз не про це. Ідея похвальна, та чи вказує вона хоча б на якусь відмінність від інших.

Зовсім ні. Колись скоротити витрати знову ж таки на 20 % пропонував Віктор Ющенко. Скоротити державний апарат, а отже і витрати на нього пропонували і в команді Юлії Тимошенко. Обома руками за скорочення державного апарату знову ж таки на ті ж самі 20 % виступає і нині діючий президент, Віктор Янукович.

На практиці ж все це обертається лише зростанням витрат на утримання чиновницького апарату. Зростання витрат не гарантує покращення їхньої якості. Навіть у минулий кризовий рік, витрати зросли на 30 % за даними Держкомстату. А "економний" уряд Азарова, попри наміри Януковича "скорочувати" державний апарат, виявився найбільшим в Європі.

То в чому ж проблема?


Про підходи

Очевидно, що проблема або у небажанні щось змінювати, або у нерозумінні підходів до різних "скорочень" та "оптимізації". Якщо є другий варіант, тоді зрозуміло, чому усі політики обирають саме цифру 20, а не 19, 25 чи 50. Хто ж повірить навіть радикальному опозиціонеру, коли він скаже: "Буде скорочено кожного другого державного службовця". Коли ж говорити про "кожного п’ятого" то це не дуже зачепить самих чиновників (бо таки є кого скорочувати), а з іншого боку стане гарним приводом для піару. Аналіз повідомлень проведений у попередньому розділі показує, що тема "20 %" є дуже цікавою для ЗМІ.

Можливий і перший варіант, коли більшість політиків, що гартувалися ще в радянські часи, де на кожного реально працюючого, припадало кілька чиновників, що просто "створювали видимість".

Правило ж будь-якої оптимізації у часи кризи передбачає оцінку функцій того чи іншого органу державного управління. Тобто встановлюється у першу чергу - наскільки ці функції необхідні державі, і чи не дублюються вони ще кимось. Після цього "зайві" структури просто скорочують. За тим іде скорочення витрат на такі структури. Так робили всі реальні реформатори. Окрім українських звичайно.

Про найбільший уряд у Європі вже говорили. То може варто перевірити, чи потрібно Україні скажімо аж два міністерства, які займаються питаннями пов’язаними з енергетикою і промисловістю (Міністерство енергетики та Мінвуглепром), чи потрібне суміщати міністерство економіки і туризму, чи потрібне чи може знайти якийсь проміжний варіант. Історія знає такі приклади. Наприклад у Болгарії спокійнісінько існує Міністерство економіки, енергетики та туризму, бо там туризм і енергетику розглядають, як складову економіки.

Чому ж так?


Важко віриться в те, що політичний бомонд не розуміє цього простого підходу. Хоча, якщо так, то цим людям немає чого робити в управлінні державою. Вони просто нездатні зробити його ефективним. Згадується і вислів нинішнього владного "реформатора" Сергія Тігіпка, котрий говорив, що він також за скорочення державного апарату і критикував Тимошенко за роздачу міністерських портфелів.

Очевидно, причина в іншому. В Україні занадто багато прив’язано до сировинних кланів, де кожен "заробляє, як може", контролюючи певний сегмент економіки, через певне конкретне міністерство. Тому ідея "20 %" буде жити і виконувати свою функцію "демонстрації дії" замість самої дії. Головне, щоб виборець навчився розрізняти таку "демонстрацію" від дії. Тоді можна сподіватися на реальні зміни. А так на фронті змін поки що, на жаль, також без змін.

Роман Соломонюк
Лабораторія суспільно-політичного аналізу
Центру з інформаційних проблем територій




 Комментариев: 0  ::  Дата: 18 мая 2010   ::  Посмотрели: 1423  






Добавить комментарий
Ваше Имя:
Ваш E-Mail: (необязательно)

Код:
Включите эту картинку для отображения кода безопасности
обновить если не виден код
Введите код:


 (Ctrl + Enter)
Интервью

Група Світового Банку сприяє впровадженню індексного страхування в Україні


На цих та інших моментах під час семінару докладно зупинявся старший спеціаліст із фінансів, провідний експерт з індексного страхування Групи Світового Банку Шадрек Мапфумо.

Подробнее



Катерина ЛЕВЧЕНКО: «Міжнародне право розглядає сексуальне насильство під час війни як військовий злочин»


Торік на Національну «гарячу лінію» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації, що діє при ГО «Ла Страда-Україна», надійшло 38 292 дзвінка.

Подробнее



Олександр Слобожан: «Спроможні громади – сильна держава»


Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан прокоментував результати виборів та дав оцінку перспективам формування об’єднаних територіальних громад.

Подробнее




Опрос
За какую партию вы проголосуете на местных выборах осенью 2015 года?

ПР
Оппозиционный блок
КПУ
НФ
Самопоміч
БПП-Солидарность
Радикальная партия Олега Ляшко
ВО Свобода
ВО Батькивщина
Правый сектор
УКРОП





Информер

Погода



Курс валют




PressUA.com - свіжа преса он-лайн


Реклама