Розпочалась подача документів ще на кілька посад до рибоохоронного патруля Азовського басейнового управління | Департаментом екології та природних ресурсів Херсонської обласної державної адміністрації оголошено конкурс | Ветерани АТО отримають ліки безкоштовно | Учасникам бойових дій держава гарантує право на безоплатне санаторно-курортне лікування | Служба за контрактом – шлях до розбудови боєздатної армії | МЗС рекомендує громадянам України утриматися від відвідання Російської Федерації | В Херсоне работает анонимная консультация для больных наркоманией |
     
Еще
 
Эксклюзивный комментарий

Блоги
Афиша

Дивись Українське


Дивись Українське
Щонеділі о 20:00














Google+



"Реформатор" б’є по економічних реформах
Реальна економіка відкриває очі на багатьох політиків, яким під час минулої виборчої кампанії активно створювали образ "реформатора".

Є сподівання, що мільйони тих малих підприємців, які підтримували реформатора-економіста С.Тігіпка тепер зрозуміють, що до реформ далеко, бо представляє він далеко не правоцентристську ідеологію і не їхні інтереси, а інтереси великого бізнесу. При цьому йдеться не про нормальний бізнес у розумінні якоїсь розвинутої західної економіки, а про його "український" варіант.

Про "реформи"

Під гаслом реформ йшла до влади нинішня команда, до якої потім так вдало приєднався С.Тігіпко, щоб "рятувати економіку". Проте перші ж дії цього уряду продемонстрували неготовність до глибоких реформ.

Коротко перелічимо ознаки такої неготовності:

1) Програма соціально-економічного розвитку країни, запропонована урядом кілька тижнів тому, практично не містила жодних конкретних згадувань про реформу ЖКГ, енергетичного сектору і про боротьбу з корупцією, що є головним гальмом економіки на нинішній день. У світлі нових "газових угод" стає зрозуміло, чому нинішньому "уряду реформаторів" не потрібна реформа енергетичного сектору. Очевидно, перемагає лінія "сировинно-експортної" економіки, яка повинна пропрацювати кілька років, дозволити ще трохи заробити тим, хто "сидить" на експорті сировини та енергетичних ресурсів на фоні скорочення споживання імпортованих енергоносіїв у Європі.

2) Уряд відмовивися від приватизації збиткових підприємств, зокрема шахт. Це свідчитиме про те, що й наладі, як і в минулі роки, через державні дотації буде фінансуватися марнотратство.

3) Немає практично жодних натяків на проведення реальної соціальної реформи, а Пенсійний фонд зарлишається "чорною діркою".

4) І ось останній перл "реформаторського генія". Це наміри скасувати спрощену систему і єдиний податок.

Пояснень є багато. Зокрема, що "єдиноподатників" активно використовують для "відмивання" коштів, що нова система загального оподаткування буде кращою за єдиний податок.

Разом з тим - це лише обіцянки. Нараз система оподаткування в Україні є однією з найгірших з точки зору стимулювання підприємницької активності громадян. Більше того, незрозумілий метод, коли через існування порівняно невеликої кількості нечесних "єдиноподатників" під удар ставлять понад 3 млн. самозайнятих осіб, що є основою зародження "середнього класу" в Україні.

Реформа безумовно потрібна, але не в час кризи, коли йде активне скорочення робочих місць, зниження зарплат. Для чого "реформатори" хочуть позбавити роботи тих, хто нічого в держави не просив, а ще й сам створював робочі місця зрозуміло лише з однієї точки зору. Колись був анекдот про картоплю, яку викопували на наступний день, бо дуже хотілося їсти. Схоже той же метод обрала і "влада реформаторів", коли дуже хочеться їсти (надходжень до бюджету), а брати без реформ нема звідки.

Таким чином, новий уряд може довершити те, що не вдалося попередньому - повний розгром переумов для виникнення "середнього класу".

Про великий бізнес в Україні

Очевидно, що у багатьох виникло питання, чому реформатори раптом після виборів перестають бути такими, а повертаються до тих же методів управління, які були і десять і двадцять років тому. Тобто, коли держава "закручує гайки", частина підприємців змушена згорнути свою діяльність, частина переходить "в тінь" та "робить вигляд", що платить податки, спрямовуючи більшу частину коштів на "неофіційні податки" у вигляді хабарів.

Для розуміння цього феномену варто коротко розглянути природу великого бізнесу в Україні та більшості інших кланово-олігархічних систем. Спочатку згадаємо анекдот про походження першого мільйона. Згідно цього анекдота жоден мільйонер не міг пояснити походження такого мільйона. Тобто його історія була не зовсім "світла".

Фактично на цьому базисі грунтується значна частина українського великого бізнесу, що виник на ресурсах СРСР, а пізніше ефективно використовував вже ресурси незалежної української держави.

Для такого великого бізнесу не потрібні головні ознаки ринку і правової сильної держави

Великий бізнес залежний від корумпованої держави, а вона від нього. Є регульована конкуренція, коли ринок поділений між кількома монополіями. Ці монополії через купівлю політичного впливу продовжують отримувати доступ до ресурсів і в будь-якому випадку держава і податкоплатники виручать. Варто згадати постійні погрози звільнити робітників і підписання після того меморандумів про якісь послаблення для збиткової неефективної металургії, хімічної промисловості, інших галузей.

Політична система також контрольована через створення лідерських проектів, де лідер або представляє певну групу, або залежний від такої групи. Вирішення різних юридичних питань також відбувається через корупційні схеми.

Слабка держава потрібна, як знаряддя великого українського бізнесу для виходу на зовнішні ринки, для досягнення "вигідних угод". Прикладом можуть слугувати останні домовленості про газ. Очевидно, що тактично це вигідно певним фінансово-політичним групам, орієнтованих на збереження існуючої системи виробництва, котра дає прибуток тільки за умови існування дуже низьких цін на енергоносії і низької вартості праці найманого робітника. Задля збереження хоча б на певний час такої системи, через "політичні впливи" великий бізнес готовий навіть вимагати здачі того, що вважається ознаками державності.

Загальний висновок полягає в тому, що українському великому бізнесу в теперішньому стані потрібна слабка, корумпована, контрольована ним держава і він буде протидіяти всьому, що напряму чи опосердковано загрожує цій системі.

Про загрозу для системи з боку малого і середнього підприємця


Малий бізнес, і частково середній формувався зовсім в інших умовах, у порівнянні з великими. У нього не було можливості паразитувати на залишках державних ресурсів (фінансових, адміністративних тощо) радянських часів. Як правило, він починався з "чистого листка". Йшлося про реальні ризики і відбувався розрахунок лише на власні сили.

Власник невеликого магазину чи кафе не має змоги "купити політичний вплив", тому йому потрібна сильна правова держава. Так само, як вона потрібна лоточнику на базарі, селянину, що самостійно вирощує городину чи м’ясо і продає його на базарі.

Малому підприємцю потрібна природна конкуренція, бо він не має достатніх ресурсів для відкатів за отримання доступу до "бюджетної годівниці". Апріорі малий і середній бізнес не зацікавлений і в надто розвинутів "державній допомозі", бо він більш схильний покладатися на власні сили, а будь-яка допомога погіршує конкуренцію.

Малий бізнес більше орієнтований на внутрішній ринок і більш зацікавлений у зростанні купівельної спроможності громадян на цьому ринку, бо від цього напряму залежать його доходи. Відповідно він більше зацікавлений у існуванні сильної національної держави.

Як бачимо, інтереси великокого бізнесу кланового типу, який представляє сьогодні практично всю українську політичну еліту і владу, кардинально різняться від інтересів малого і середнього бізнесу. Тому усі "реформи" досі закінчувалися лише словами, а на практиці поверталися погіршення загальної ситуації.

У теперішній ситуації, коли прийматимуться реальні заходи на погіршення становища малого і середнього підприємця, він просто зобов’язаний зацікавитися політикою, бо інакше його просто можуть знищити, як клас або ж суттєво послабити.

Як і студенти він просто змушений вдаватися до самоорганізації і виховувати власних лідерів і власну політичну силу. Тоді така політична сила представлятиме його інтереси і у владі і в опозиції і буде залежна від його волі, а не від конкретного керівника фінансово-політичної групи.

Так само, як гриб є лише частиною великої кореневої системи - грибниці, якої не видно зовні, але від якої він цілком залежний, політична партія - повинна і може стати продовженням інтересів соціальної чи економічної групи. Тільки тоді можна очікувати реальних реформ.

В цьому процесі варто зрозуміти, що команду політичного представництва потрібно створити і виховати такою, щоб вона звертала увагу на інтереси своєї групи, а не "роботодавця" з олігархічного клану.

Роман Соломонюк
Лабораторія суспільно-політичного аналізу
Центру з інформаційних проблем територій
Національної Академії Наук України


http://ciptnews.blogspot.com



 Комментариев: 0  ::  Дата: 4 мая 2010   ::  Посмотрели: 1104  






Добавить комментарий
Ваше Имя:
Ваш E-Mail: (необязательно)

Код:
Включите эту картинку для отображения кода безопасности
обновить если не виден код
Введите код:


 (Ctrl + Enter)
Интервью

Група Світового Банку сприяє впровадженню індексного страхування в Україні


На цих та інших моментах під час семінару докладно зупинявся старший спеціаліст із фінансів, провідний експерт з індексного страхування Групи Світового Банку Шадрек Мапфумо.

Подробнее



Катерина ЛЕВЧЕНКО: «Міжнародне право розглядає сексуальне насильство під час війни як військовий злочин»


Торік на Національну «гарячу лінію» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації, що діє при ГО «Ла Страда-Україна», надійшло 38 292 дзвінка.

Подробнее



Олександр Слобожан: «Спроможні громади – сильна держава»


Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан прокоментував результати виборів та дав оцінку перспективам формування об’єднаних територіальних громад.

Подробнее




Опрос
За какую партию вы проголосуете на местных выборах осенью 2015 года?

ПР
Оппозиционный блок
КПУ
НФ
Самопоміч
БПП-Солидарность
Радикальная партия Олега Ляшко
ВО Свобода
ВО Батькивщина
Правый сектор
УКРОП





Информер

Погода



Курс валют




PressUA.com - свіжа преса он-лайн


Реклама




Херсонский ТОП Украина онлайн
Copyright © 2009-2017 pravda.ks.ua; pravda.kherson.ua
Перша безкоштовна інтернет-газета Херсона
Всі права застережено. Матеріали видання захищено авторським правом.
Електронна адреса видання: taras@pravda.ks.ua
Дизайн: ихайлов Микита.
Редакція інтернет видання "Херсонська правда" ГО "Асоціація блоггерів "Новамедіа"