Розпочалась подача документів ще на кілька посад до рибоохоронного патруля Азовського басейнового управління | Департаментом екології та природних ресурсів Херсонської обласної державної адміністрації оголошено конкурс | Ветерани АТО отримають ліки безкоштовно | Учасникам бойових дій держава гарантує право на безоплатне санаторно-курортне лікування | Служба за контрактом – шлях до розбудови боєздатної армії | МЗС рекомендує громадянам України утриматися від відвідання Російської Федерації | В Херсоне работает анонимная консультация для больных наркоманией |
     
Еще
 
Эксклюзивный комментарий

Блоги
Афиша

Дивись Українське


Дивись Українське
Щонеділі о 20:00














Google+



Постійні автономні зони Хакіма Бея (рекомендую)
Від редакції: читачам журналу «Страйк» пропонується до уваги праця скандального американського публіциста Пітера Ламборна Вілсона (псевдонім Хакім Бей).

Автор ідентифікує себе як онтологічного анархіста, суфія і неотрадиціоналіста, що наражає його на шквал критики з усіх сторін ідеологічного спектру.

Але нашу редакцію більше цікавлять не статті Хакіма Бея про вживання Amanita muscaria (червоного мухомора) у сакральних практика древньої Ірландії, а саме його теорія «автономних зон», завдяки якій він і став відомим.

Ідею побудови певних територій, на які б не розповсюджувалася юрисдикція системи і які б слугували плацдармом для антисистемних рухів, дуже активно використовують національні-революціонери із Німецької націонал-демократичної партії та італійські неофашисти-cквоттери із Casa Pound.

Також ці ідеї розвиває відомий фінський національно-революційний публіцист Кай Муррос у своїй книзі «Національна революція: як її здійснити у сучасному світі».

ПОСТІЙНІ АВТОНОМНІ ЗОНИ

Теорія тимчасових автономних зон (ТАЗ) займається, за можливістю, не утопіями, але явищами, які виникають або вже існують. В усьому світі люди: залишають Мережу Відчуження або “зникають” себе з неї, намагаючись різними способами відновити людські контакти. Цікавий приклад цього – на рівні “міського фольклору” – повсюдне поширення груп і конференцій “за інтересами”.

Нещодавно мені трапилися на очі фензіни двох таких груп – «Crown Jewels of High Wire» (присвячений колекціонуванню скляних ізоляторів для ЛЕП) і журнал про, вивчення реторт і перегінних кубів (під назвою «Гарбузи»). Ці інтереси вивільняють величезну кількість творчої енергії. Різноманітні періодичні зустрічі товаришів по божевіллю перетворюються на справжні, неопосередковані свята ексцентризму. Свої ТАЗ, свої кочові стоянки і ночі звільнення від Консенсусу шукає не тільки “контркультура”. В рамках кожного «класу», кожної «субкультури» з’являються самоорганізуються автономні групи. Величезні шматки Вавилонської імперії зараз практично спорожніли; там живуть тільки мас-медійні привиди і кілька психованих поліцейських.

Теорія ТАЗ усвідомлює, що це відбувається, – ми говоримо не про «слід було б» і не про «буде», але про рух, що існує вже зараз. Наша робота з різноманітними уявними експериментами, з утопічною поетикою, з параноїдальним критицизмом і т.д. має на меті прояснити цей складний і поки що майже не описаний рух, дати йому теоретичне обґрунтування і спосіб усвідомити себе і запропонувати тактики, що випливають з узгодження спільних стратегій. Ми виконуємо функцію повитухи або панегіриста, ніяк не «авангарду»!

І тому нам доводиться осмислити емпіричний факт: не всі з існуючих автономних зон «тимчасові». Деякі з них – принаймні, за задумом – більш-менш «постійні». Якісь із тріщин у Вавилонському Моноліті настільки порожні, що цілі групи можуть проникнути в них і там оселитися. Щоб усвідомити це явище і використовувати його якомога повніше, були розвинуті деякі теорії, такі як теорія «пермакультури». «Села», «комуни», «спільноти», навіть «ковчеги», «біосфери» та інші моделі утопічного міста вже знаходяться в стадії експерименту і реалізації. Однак і тут теорія ТАЗ може запропонувати корисні уявні моделі і дещо прояснити.

Отже, які ж поетика ( «спосіб робити») і політика ( «спосіб співіснувати») «постійної» ТАЗ (тобто «ПАЗ»)? Який насправді зв’язок між тимчасовим та постійним? І як ПАЗ може періодично оновлювати і освіжати себе, використовуючи «фестивальний» аспект ТАЗ?

Питання гласності

Нещодавні події в США і в Європі показали, що самоорганізовані автономні групи викликають у Держави жах. Рух МОVЕ у Філадельфії, послідовники Кореша в Вако, фанати «Gratefult Death”, “Хранителі Веселки», хакери-комп’ютерники, сквотери та інші – всі вони, з тією чи іншою інтенсивністю, стали мішенню для геноциду. І, менше з тим, інші автономні групи залишаються непоміченими або, принаймі, уникають переслідувань. В чому різниця? Один з факторів, можливо – злоякісний ефект гласності / інформаційного висвітлення. ЗМІ, як вампіри, жадають кривавої пасхальної містерії «тероризму» – прийнятого у Вавилоні публічного ритуалу зі спокутою провини, призначенням цапів-відбувайл і приношенням людських жертв. Як тільки будь-яка автономна група потрапляє під цей «погляд», пиши пропало – ЗМІ неодмінно влаштують міні-Армагедон, щоб задовольнити власну наркотичну залежність від смерті і видовищ.

Але ПАЗ за визначенням є прекрасна мета для подібної мас-медійної «розумної бомби». Все, що чекає на автономну групу всередині її осадженого житла це дешева передбачена заздалегідь мученицька смерть. Мабуть, така доля приваблює тільки невротичних мазохістів. Так чи інакше, більшість груп вважатиме за краще прожити відведений їм природний термін і пройти свій шлях в тиші та спокої. І тут гарна тактика: уникати будь-якого висвітлення в ЗМІ – так, як якби це була буквально чума. Для цього корисна деяка кількість природної параної – аби тільки вона не перетворювалася із засобу в мету. Щоб тобі дозволили бути хоробрим, треба бути хитрим. Трохи маскування, здатність до невидимості, відчуття такту, прийняте як тактика … все це корисно не тільки для ТАЗ, але і для ПАЗ. Скромні пропозиції: використовуйте тільки «камерні» засоби інформації (самвидав, телефонні списки, ВВS, безкоштовне радіо та міні-FМ, канали публічного доступу по кабельному телебаченню і т.д.) – уникайте конфронтації і мачистських, скандальних поз. Щоб виправдати своє існування, вам не потрібні п’ять секунд в новинах під заголовком «Поліція обшукує лігво секти». Корисне гасло: «Життя, а не стиль життя».

Доступ

Мабуть, люди повинні мати право самим обирати, з ким їм жити. Комуни «з відкритим доступом» щоразу переповнюються нахлібниками і жалюгідними сексуально стурбованими виродками. ПАЗ повинні самі вибирати собі жителів, «елітаризм» тут не при чому. Можливо, слід влаштовувати тимчасові відкриті заходи – організовувати фестивалі, роздавати безкоштовну їжу і т.д. – але немає ніякої потреби постійно тримати двері відкритими для будь-якого самопроголошеного «симпатизанта».

Реальне виникнення альтернативної економіки

Ще раз повторимо, це відбувається вже зараз – але щоб побачити це в чіткому фокусі, потрібно ще багато роботи. Субекономіки «чорного ринку», трансакцій без сплати податку, бартери і т. д. зараз сильно обмежені і мають лише місцеве значення. ВВS та інші мережеві системи могли б допомогти зв’язати ці регіональні / маргінальні «економіки» (в сенсі «управління домашнім господарством») в життєздатну альтернативну економіку вагомої величини. Щось схоже вже описав П.М. у проекті «боло-боло» … Насправді, розроблено вже кілька подібних систем, принаймні в теорії.

Найважливіше питання таке: як побудувати справжню альтернативну економіку, тобто економіку повну і самодостатню, не привертаючи уваги податкової служби та інших ланцюгових псів капіталізму? Як мені обміняти мій досвід, скажімо, сантехніка або самогоноварильника на книжки, їжу, житло і психоактивні рослини, не сплачуючи податків або навіть взагалі не користуючись фальшивою монетою, випущеною Державою?

Як вести комфортабельне, навіть розкішне життя, не вступаючи ні в які взаємини або трансакції зі Світом Товару? Якщо б можна було взяти всю енергію, витрачену лівими на демонстрації, і всю енергію, витрачену лібертаріанцями на безглузді ідіотські ігри в «третю партію», і все це направити на побудову реальної підпільної економіки, «революція» відбулася б давним-давно.

«”Мир” закінчився у 1972 році»

Спустошене опудало Абсолютної Держави остаточно розсипалося в 1989 році. Капіталізм, остання ідеологія – не більше ніж екзема на шкірі пізнього неоліту. Це машина бажань на холостому ходу. Я сподіваюся дожити до його повного розрідження, як на картинах Далі. І коли гнійник прорветься, хотілося б мати місце, куди дітися. Зрозуміло, смерть Капіталізму зовсім не обов’язково спричинить знищення всієї людської культури монструозними годзилами; це всього лише фільм жахів, самим Капіталізмом пропагований. Все ж природно очікувати, що труп, який загіпнотизував сам себе, буде корчитися в спазмах, перш ніж наступить останнє задубіння, – і не дуже розумно перечікувати шторм в Лос-Анджелесі або в Нью-Йорку. (А шторм, можливо, вже розпочався.) [З іншого боку, Нью-Йорк і Лос-Анджелес - не найгірші можливі місця для створення Нового Світу; можна уявити собі райони, цілком захоплені сквотерами; вуличні зграї, що перетворилися на Народну Міліцію, і т.д.] Так ось, цигансько-жебрацький образ життя, можливо, гарна відповідь на триваюче розкладання Занадто Пізнього Капіталізму – але я особисто волів би старий добрий анархістський монастир десь далеко – традиційне місце, в якому «вчені» перечікують «Темні століття». Чим більшою мірою ми організуємо це зараз, тим простіше нам буде потім Я не кажу про «виживання» – мене не цікавить лише “виживання”. Я хочу процвітати. Назад в Утопію.

Гульбища

ПАЗ виконує ключову функцію вузла в мережі ТАЗ, місця зустрічі для широкого кола друзів і союзників, які не обов’язково постійно живуть на фермі »або в« лісах ». У давнину в селах влаштовували ярмарки – громада багатіла, мандрівники могли торгувати, і для всіх учасників створювався особливий, святковий простір / час. У наші дні свято стає найважливішою формою власне ВАЗ, але також може приносити оновлення та свіжі сили для ПАЗ. Я пам’ятаю, як читав десь, що в середньовіччі в році було сто одинадцять святкових днів. Ми повинні це прийняти в якості «утопічної програми-мінімум» і прагнути до більшого. (Примітка: Утопічна програма-мінімум, запропонована Ш. Фур’є, включала в себе більше їжі та сексу, ніж міг дозволити собі середній французький аристократ ХVIII сторіччя; Б. Фуллер для аналогічної концепції запропонував термін «абсолютний мінімум».]

Жива земля

Я вважаю, що є багато цілком егоїстичних і раціональних причин віддавати перевагу «органічному» (воно сексуальніше), «природному» (воно краще на смак), «зеленому» (воно гарніше), Дикому (воно більше хвилює). Communitas в термінології П. Гудмена, або convivality ( «компанійськість»), в термінах І. Ілліча – просто приємніше, ніж їх протилежність. Жива земля не обов’язково суперечить органічного місту – маленькому, але жагучому людському клубку, відданому мистецтвам і злегка декадентським принадам цивілізації, очищеної від примусової самотності і гігантоманії. Але навіть ті з нас, кому більше подобаються міста, бачать безпосередній гедоністичний сенс у боротьбі за навколишнє середовище Ми – войовничі біофіли. Глибинна екологія, соціальна екологія, пермакультура, відповідні технології … ми не дуже розбірливі в гаслах, Нехай розквітають тисячі квітів.

Типологія ПАЗ


«Божевільна релігія» або бунтарський напрямок у мистецтві можуть стати чимось на зразок нелокальної ПАЗ – як більш інтенсивна, ніж звичайно, група за інтересами, що поглинає всю людину цілком. Інша модель ПАЗ без географічних кордонів – таємне товариство (на кшталт китайських тонгів). Але «ідеальний варіант» – це той вільний простір, що проростає у вільний час. Суттю ПАЗ має стати постійне посилення, нескінченне розтягування в часі всіх радощів – і небезпек – властивих ТАЗ. Продовженням же і посиленням самої ПАЗ стане … Утопія тут і зараз.

З книги Хакіма Бея “Хаос і анархія”.



 Комментариев: 1  ::  Дата: 3 февраля 2010   ::  Посмотрели: 1116  




Комментарий написал(a) folker. Опубликованно: 3 февраля 2010 22:29 в новости


Группа: Журналисты
Новостей: 1
Комментариев: 296
ICQ: --
Прочитав. Сподобалось.Також рекомендую.



Добавить комментарий
Ваше Имя:
Ваш E-Mail: (необязательно)

Код:
Включите эту картинку для отображения кода безопасности
обновить если не виден код
Введите код:


 (Ctrl + Enter)
Интервью

Група Світового Банку сприяє впровадженню індексного страхування в Україні


На цих та інших моментах під час семінару докладно зупинявся старший спеціаліст із фінансів, провідний експерт з індексного страхування Групи Світового Банку Шадрек Мапфумо.

Подробнее



Катерина ЛЕВЧЕНКО: «Міжнародне право розглядає сексуальне насильство під час війни як військовий злочин»


Торік на Національну «гарячу лінію» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації, що діє при ГО «Ла Страда-Україна», надійшло 38 292 дзвінка.

Подробнее



Олександр Слобожан: «Спроможні громади – сильна держава»


Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан прокоментував результати виборів та дав оцінку перспективам формування об’єднаних територіальних громад.

Подробнее




Опрос
За какую партию вы проголосуете на местных выборах осенью 2015 года?

ПР
Оппозиционный блок
КПУ
НФ
Самопоміч
БПП-Солидарность
Радикальная партия Олега Ляшко
ВО Свобода
ВО Батькивщина
Правый сектор
УКРОП





Информер

Погода



Курс валют




PressUA.com - свіжа преса он-лайн


Реклама




Херсонский ТОП Украина онлайн
Copyright © 2009-2017 pravda.ks.ua; pravda.kherson.ua
Перша безкоштовна інтернет-газета Херсона
Всі права застережено. Матеріали видання захищено авторським правом.
Електронна адреса видання: taras@pravda.ks.ua
Дизайн: ихайлов Микита.
Редакція інтернет видання "Херсонська правда" ГО "Асоціація блоггерів "Новамедіа"